Oktober 1 - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu Oktober 1 - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu

Oktober 1

Door: Marlies Stoltenkamp

Blijf op de hoogte en volg Marlies

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Waynesville

Mijn eerste weekend van de maand begon goed; Eerst shoppen, daarna een logeerpartijtje met Ingrid en seniorgifts maken voor de voetbalseniors. Hierbij hebben we dekens gemaakt! Daarna kreeg ik een minder leuk telefoontje, Blade, mijn broertje hier, had een motorongeluk gehad. Toen ze mij belden waren ze net terug van het ziekenhuis en ik was nog bij Ingrid, wonder boven wonder, heeft hij niks ernstigs, terwijl zijn motor wel boven op hem is gekomen. Hij is 2 dagen thuis geweest, en heeft heel veel pijn en loopt op krukken. Uiteindelijk blijkt dat hij een bot in zijn onderrug heeft gebroken.

Gelukkig is het motorcross seizoen afgelopen, maar helaas kan hij ook geen football meer spelen!

Deze maand heb ik ook mijn laatste voetbalwedstrijd en training gehad, helaas is het seizoen afgelopen, wat ik echt heel erg jammer vind! Van de 13 wedstrijden hebben wij er 11 gewonnen, wat betekent dat wij kampioen zijn! Ik vond het voetballen heel erg leuk, en heb er zeker heel veel van geleerd! Het volgende seizoen ga ik proberen om te basketballen!

SPIRITWEEK
Voor homecoming was het spiritweek, dit houdt in dat de leerlingen een betere 'spirit' krijgen, we hebben deze week; pyjamaday, countryday, neonday, jerseyday en de kleuren van de school, gehad! Van de outfits worden foto's gemaakt en die komen dan misschien in het jaarboek! Het was vooral een hele gezellige en grappige week!

HOMECOMING, het was dan eindelijk zo ver, op vrijdagavond was eerst de homecoming footballgame, die wij natuurlijk wonnen, hierbij wordt ook de king en queen gekozen, waarvoor je moest stemmen in de klas! Mijn jurk had ik al een maand, en alles was voorbereid! Eerst ging ik naar Meghan waar we ons hebben opgemaak en ons haar hebben gekruld, daarna hebben wij met een groep meisjes foto's gemaakt en zijn we uiteten geweest! Homecoming zelf is een feest op school, waarbij iedereen danst en het was heel erg leuk! Homecoming zelf houdt in; het vieren van het schooljaar en een betere band tussen de leerlingen.

Het grappige is dat de jongens en de meisjes niet 'close' met elkaar mogen dansen, en er lopen leraren rond om dat te controleren. Ook mag je trouwens geen korte broeken/rokjes en blote hempjes ( ze moeten de schouders bedekken) naar school aan, er loopt hier een vrouw rond die dit controleert! Gelukkig is het wel heel koud in de school, zo koud dat er in sommige klassen dekentjes zijn..

In de week na homecoming heb ik een artfieldtrip gehad, waarbij we leerde om potten en andere dingen te maken achter een wiel, dit was heel leuk! En ik won met de schoonste plaats en mocht een vaas uitkiezen! Jaja, wonder boven wonder!

Ook de laatste varsity soccergame is geweest. We hadden rozen, alles versierd en een mand vol met hele leuke dingen zoals; de zelfgemaakte dekens, koekjes, snoep, een voetbal en nog veel meer. Na de boysgame, liepen alle seniors naar het midden van het veld en omstebeurt kwamen ze naar de andere kant lopen en gaven wij de bloemen en het cadeau! Daarna was het de beurt van de jongens, en wij hebben ook hun bloemen gegeven!

Dit weekend ben ik op vrijdag naar frozen yoghurt geweest met vriendinnetjes, daarna naar de footballgame, en wat gegeten met vriendinnen. Op zaterdag was het saurkrautfestival in Waynesville waar meer dan 100.000 mensen op af komen, voor voetbal heb ik geholpen met pretzels te verkopen en voor basketbal met ruben broodjes ( vlees, saus, kaas, zuurkool)

Op zondag ben ik naar het hill climbing event geweest wat mijn hostdad voor een deel organiseert waar ongeveer 7000 mensen op afkomen, hierbij rijden professioneels op een hele stijle heuvel met een motor ( wat ik zaterdag van bovenaf heb bekeken en wat echt hoog was) , en proberen een zo snel mogelijke tijd te krijgen! Ook verkopen ze bier in melk kannen.. Daarna ben ik met vrienden naar 'Land of Illusion' geweest, dit zijn een paar hele enge spookhuizen, die echt doodeng zijn, de volgende dag had ik geen stem meer van het gillen..

Vandaag was het Columbusday, en waren we vrij, dus heb ik uitgeslapen en ben ik wezen shoppen met Ingrid!

Liefs uit Amerika!






  • 16 Oktober 2013 - 18:31

    Veronike:

    Hey Marlies,
    geen tijd om ons te missenhier, wat een leuke dingen om mee te doen.
    Sander en ik hebben met weer met plezier je verhaal gelezen.
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

High School Year America

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 10825

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

High School Year Amerika

Landen bezocht: