Oktober 2 - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu Oktober 2 - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu

Oktober 2

Door: Marlies Stoltenkamp

Blijf op de hoogte en volg Marlies

26 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Waynesville

Niet te geloven, maar de eerst sneeuw is hier al gevallen.. Ze zeggen hier in Ohio, als je het weer niks vindt, wacht 10 minuten en het veranderd.. En geloof mij dat is ook echt zo, een paar dagen geleden vielen de eerste vlokken uit de lucht, maar aan het eind van deze week wordt het alweer rond de 20 graden!

Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin hier, en alles gaat heel goed! Ik heb mijn eerste dingen geleerd met basketbal, en maandag start de eerste officiële training, inclusief gewichtheffen en conditie, sommige trainingen zijn bijna 3 uur lang, dus ik ben heel benieuwd..

Op school gaat het ook goed, en ik krijg het zelfs voor elkaar om voldoendes te halen! Mijn eerste semester is net voorbij, en ik sta geen een onvoldoende op mijn rapport!

Voor de rest ben ik naar een outlet geweest met mijn Liaison ( dit is een begeleider van AFS, iedereen heeft in de omgeving een eigen) en Ingrid ( de andere uitwisselingsstudent) Hier is merkkleding, echt spotgoedkoop, maar ik heb mij ingehouden!

Ook heb ik voor het eerst met een pistool geschoten, natuurlijk veilig met geluidsbescherming en bril op, ik raakte de roos, en ze waren hier verbaasd hoe goed ik het deed!

Halloween komt dichtbij, dus alle huizen hier in de buurt zijn versierd, en ik ben met vrienden naar Land of Illusion geweest, dit zijn allemaal verschillende spookhuizen die echt doodeng waren! Uit sommige zijn wij serieus gillend uitgerend..

Ik ben voor de tweede keer naar Kings Island geweest, deze keer met een groep studenten van AFS, kun je het voorstellen? Een groep tieners van landen over de hele wereld, samen in een pretpark? Het was heel erg leuk!

Verder heb ik uitstapjes naar frozen yoghurt, starbucks en filmavondjes gehad, ook hebben we gister pompoenen gekarft en was er weer een footballgame die we wonnen!

We zijn net terug uit Columbus omdat we Grandpa hebben opgezocht die een operatie heeft gehad aan zijn rug, en aan alle verpleegsters heeft verteld dat ik een uitwisselingsstudent ben! Op de weg terug zijn we langs een Waffel House gegaan! Vanavond ga ik naar een Bombfire, en morgen een Halloweenparty van AFS!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik vind het heel leuk om alle berichtjes te lezen!

Kusjes uit Ohio,
Marlies


  • 27 Oktober 2013 - 11:39

    Veronike:

    Super leuk, jullie gaan Halloweeen vieren! Dat missen we hier.
    Wel al mega herfstbladeren en harde wind, ook lekker. Was weer leuk om je verhaal te lezen.
    groetjes Veronike

  • 27 Oktober 2013 - 14:41

    Grietje:

    Hoi Marlies
    Wat ontzettend leuk om jou te volgen,het verbaast mij niet dat je het zo naar je zin hebt.En ik heb al eens tegen je gezegd wat je heel graag wil dat lukt je ook.Hier in Zeeland is het erg slecht weer storm op komst.Verder gaat alles zoals altijd zijn gangetje.Ik hoop nog veel leuke dingen van je te horen geniet iedere dag van alles om je heen ,want voordat je het weet zit je weer in het koude kikkerland.Heel veel groetjes en een dikke hugg van ons(Walter en Grietje)

  • 28 Oktober 2013 - 14:04

    Mary De Rooij:

    Hallo Marlies,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat een weersveranderingen bij jullie. Ik waai zo wat het huis uit.
    Eind dit jaar wordt mijn keuken en badkamer vernieuwd en de kamers doorgebroken. Tot zo lang zit ik nog in het huis van tante Mies. Als alles klaar is verhuis ik met drie poezen naar de Dotter. Ik verwacht dat het wel volgend jaar zal worden.
    Groetjes
    Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

High School Year America

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 10833

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

High School Year Amerika

Landen bezocht: