September - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu September - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu

September

Door: Marlies Stoltenkamp

Blijf op de hoogte en volg Marlies

25 September 2013 | Verenigde Staten, Waynesville

Het probleem met mijn kluisje is opgelost, een meisje uit mijn soccerteam heeft hem gejamd, dus nu kan die gewoon open! Next problem; Ik wordt hier wel doodgegooid met huiswerk, vooral omdat ik alle vakken elke dag heb en dus elke dag bakken vol met huiswerk!

Ik heb gelukkig mijn Anatomy kunnen veranderen in self study - Art, mijn dag ziet er nou als volgt uit; Ik sta nog steeds rond 6;00 op, neem de bus en heb dan 2 uur Art, waarvan 1 uur self study, daarna spaans, en daarna om 10;00 lunch.. Dit is heel vroeg, maar wel heel gezellig!
Dan heb ik studyhall, EHET, wat inhoudt dat teachers je helpen of je gaat naar de gym. Dan precalc, engelish en history.

Op alle dagen heb ik voetbaltraining van 5 tot 7 en op vrijdag van 3 tot 5. Wanneer we geen training hebben, hebben we een wedstrijd wat 2 of 3 keer in de week is. Dan op woensdagmiddag heb ik Artclub waarbij we hele gave dingen gaan doen, en blij ben dat ik lid ben geworden!

Bijna elke zondag ga ik naar de motorcross voor Blade, deze maand is Ingrid ook mee geweest, wat het allemaal nog leuker maakt!

Ik heb mijn eerste AFS- picknick ook gehad, dit was een deel van mijn orientatie, snel na een dag motorcross opfrissen, en met heel veel studenten en de ouders picknicken in een park! Iedereen brengt dan wat lekkers mee, wat heel leuk is!

Met mijn engels gaat het heel goed, en op school haal ik zelfs voldoendes! Het nederlands praten is nu al probleem, ik heb pas 2 keer geskypt en voor de rest niet gepraat, en nu is het al vreselijk!

Ook ben ik voor het eerst in mijn leven door een 'beerdrive' geweest samen met Daryl, het is een soort van carwash maar dan met allemaal drank!

Op mijn school hebben we REDO day gehad, dit is hetzelfde als het programma over de streep! Maar het was echt een geweldige ervaring met heel veel tranen, ik heb er veel van geleerd, en hierna blijkt ook dat wij allemaal een hele sterke band hebben met ons voetbalteam.

Het weekend hierna had ik het weekend van AFS waar ik samen met mijn begeleider, Ingrid en Sonja naartoe ben gegaan. Het weekend was echt heel erg leuk en ik heb mensen over de hele wereld ontmoet, wat echt een geweldige ervaring is. We hebben allemaal één ding gemeen; Nu bijna 2 maanden geleden, gingen we alleen, naar voor de meeste, de andere kant naar de wereld en kwamen we alleen terecht in een heel ander thuis, maar wat ik echt heb geleerd; Home is, where your heart is.

Ik vind alle reacties heel leuk om te lezen!

Heel veel liefs,
Marlies uit Amerika

  • 25 September 2013 - 13:46

    Jolette:

    Super verslag lieffie! Geniet er van in mijn buurlandje haha!! XX

  • 25 September 2013 - 14:08

    Fleur Ter Veer:

    Wooee, klinkt heel gaaf allemaal Marlies! Blij om te lezen dat je het zo leuk hebt, ik vind het helemaal bij je passen. X Fleur

  • 25 September 2013 - 14:39

    Pien:

    Super leuk verslag!!!! Echt super om te lezen hoe andere AFS'ers het 'zelfde' jaar beleven in een totaaal ander land!! Geniet van alle mooie dingen en ik spreek je snel weer xxxx kusjes vanuit Hongkong

  • 25 September 2013 - 15:05

    Veronike:

    Wat schrijf je leuk Marlies! Eorm tof dat je deze kans hebt gekregen en hebt het ook zelf wilde. Blijf volop genieten ( en eh, dat Nederlands verleer je echt niet, no worries)

  • 25 September 2013 - 15:27

    Noelle Schrikker:

    He Marlies, wat leuk om al je ervaringen te lezen; klinkt super allemaal! Geniet ervan en heel veel groetjes uit Doorn van Noelle & Carlo!

  • 25 September 2013 - 23:05

    Mama:

    Lieffie,
    Ikheb weergenoten van je verslag, ik ben blij dat het goed met je gaat, en dat je zo geniet. Hier gaat alles zoals het gaat. Voor ons is alles nog wennnen, jij weg en Douglas erbij. vrijdag gaan we met zijn zessen naar bruiloftvan lina en lemco. Zoals het er nu uitziet ga ik als de rest op wintersportvakantie gaat, ik lekker met Carolien naar las palmas ga. Geen sneeuw maar zon en ook niet alleen thuis. Geniet maar lekker verder . Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Kus van mama.

  • 27 September 2013 - 14:09

    Marieke & Sanne:

    Hoi Marlies,
    Wat klinkt het allemaal leuk zeg! we hadden geen voetballer achter je gezocht maar het klinkt heel erg gezellig allemaal. Lekker vroeg op ook, da's dan wellicht wat minder, maar zo kun je Xtra lang genieten van je USA tijd. Veel groeten uit Doorn, MMFS en Lieve

  • 02 Oktober 2013 - 11:52

    Britt:

    Wauw Marly! Wat schrijf je toch mooie verhalen! Ik geniet van hoe je het daar hebt, en geniet van alles daar! :) heeeeele dikke kus en knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

High School Year America

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 10827

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

High School Year Amerika

Landen bezocht: