De éérste week - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu De éérste week - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu

De éérste week

Door: Marlies Stoltenkamp

Blijf op de hoogte en volg Marlies

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Waynesville

Ze vinden mij hier allemaal lang.. Lang? Ik hoor het voortdurend de volleybal coach, de voetbal coach, mijn gastgezin en de vrienden van de motorclub!


Mijn reis waren 2 hele lange dagen, maar het was gezellig, en ik heb veel nieuwe mensen leren kennen. De vlucht van Amsterdam – IJsland, zat ik naast Dr. Tam Mo Shing, ofwel Paul, een oudere man uit Hong Kong, hij bleef maar praten, maar het was heel gezellig en een goeie oefening om meteen al Engels te leren! De rest van de reis verliep vlekkeloos, een klein beetje turbulentie, en hier en daar wat vertraging, maar dat hoort bij 4 verschillende vluchten!

Het oriëntatie kamp was in Cincinatti met alle andere AFS’ers wat heel erg gezellig was! Mijn huis in Waynesville is prachtig, met een heel groot stuk land inclusief zwembad en een motorcrossbaan in de tuin, de familie is heel lief en aardig, en mijn kamer is super!

Op één van de eerste dagen zijn we gaan kamperen op de motorclub in Dayton, ze hebben een enorme Amerikaanse camper, dus je kunt het geen kamperen meer noemen! Zondag had Blade zijn motorcrossrace, en het was echt geweldig om te zien, mijn hostvader Daryl is lid van de Dayton Motorclub dus hij was de hele dag weg om te zorgen dat alle races goed verliepen, het waren 16 verschillende groepen, met in totaal 4 races, van 4 rondes. Het was een hele lange dag, maar ik ben zeker weten heel erg bruin geworden, heb veel nieuwe mensen leren kennen en ben van motorcross gaan houden!

Vandaag hadden we een afspraak op school en heb ik mijn vakken gekozen; Advanced Art, 2-D Design, Spanish 3, Anatomy\Physiology, Pre Calc\Trig ( math) , American History en English. Daarna ben ik wezen praten met het volleybal team en voetbal team en ik mag met beide teams meespelen, ik heb vandaag al naar de voetbaltraining gekeken, en alle meisjes waren heel erg aardig en spontaan! Morgen ga ik naar hun wedstrijd kijken, en woensdag train ik mee met het volleybal team ( die willen mij aangezien mijn lengte ), daarna donderdag met het voetbal team, en dan mag ik een keuze maken!

21e Augustus is mijn eerste schooldag waar ik toch wel heel erg naar uitkijk, en daarvoor zijn er opendagen en heel veel voetbal – volleybal trainingen! Ik vind het niet erg om elke dag te trainen, aangezien ik hier tot nu toe bijna elke dag uiteten ben geweest, maar het was allemaal heerlijk! Subway, giant chocolate chip cookie dough milkshake, chickenwings, walking taco's en enorme chocolate chip cookies, en groot want alles is hier groot, tot de tandpasta aan toe!



Heel veel liefs,
Uit het warme Ohio,

Marlies

  • 13 Augustus 2013 - 09:02

    Barbara :

    Jeetje Marlies, wat een week! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het klinkt als een erg leuk gezin. De foto's op Facebook zijn ook mooi! Motorcross? Ja, waarom eigenlijk niet? Geweldig dat je zoveel nieuwe dingen mag opsnuiven. Ben benieuwd wat het wordt: volleybal of voetbal. Ik gok volleybal. V.w.b. die mega koekjes: lekker laten staan!
    Ik ben heel trots op je en ik vind het fantastisch dat je dit onderneemt. Maar dat wist je al.
    Veel liefs, ook van Toni en Faab (ook van Maxime maar die wil dat zelf zeggen) Barbara

  • 13 Augustus 2013 - 09:56

    Marloes:

    Super leuk!! Heel veel plezier nog en zo vroeg al naar school.. Jij zal wel meer zin hebben dan ik haha! Ik ben jaloers, dikke kus en ik blijf lezen!

  • 13 Augustus 2013 - 15:57

    Veronike:

    Wauw Marlies, dat klinkt helemaal Amerikaans en erg leuk dat je eerste week meteen zo goed is gegaan. Top van je dat je meteen helemaal er in zit.

  • 14 Augustus 2013 - 20:37

    JOYCE DEN ELZEN:

    Hai Marlies ,fijn dat je het leuk hebt! ,ook met je gezin? het klinkt allemaal erg leuk!
    en al eten! mjam klnikt allemaal erg jammie! maar sporten doet wonderen! mooie
    vakken heb je gekozen,en spannend straks naar school! heel veel plezier daar! groetjes
    joyce

  • 20 Augustus 2013 - 19:09

    Anita:

    Vanuit la digue, seychellen, mooi om te lezen, leuke vakken, veel voetbal, veel plezier.geniet.xxx van ons drietjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

High School Year America

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 10828

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

High School Year Amerika

Landen bezocht: