Nog één week! - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu Nog één week! - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu

Nog één week!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

31 Juli 2013 | Nederland, Doorn

Het land van de 44 presidenten, rode bekers, hamburgers, liters cola, football, cheerleaders en natuurlijk nog veel meer! Over precies één week begint mijn reis naar Amerika, de organisatie waarmee ik ga AFS heeft al meer dan 65 jaar ervaring, en bestaat over de hele wereld.

Het aftellen is begonnen, al ver voor mijn examens in de maand April kreeg ik te horen dat ik werd geplaatst in Waynesville, Ohio! Mijn gastgezin de familie Roscoe, bestaat uit een vader een moeder, en een gastbroertje van ongeveer 12 jaar. Ik ben niet de enige uitwisselingsstudent die naar Waynesville gaat, Ingrid uit Noorwegen gaat samen met mij, en voor ons was Coti uit Chili er!

Mijn visum is geregeld, alle papieren zijn getekend, een nieuwe koffer en laptop zijn gekocht, bijna alle prikken zijn gehaald en de dagen ben ik aan het aftellen! Ik kan niet wachten om dan eindelijk naar één van de grootste landen van de wereld te vliegen, en het is zeker een hele reis die ik ga maken, vanuit Amsterdam vlieg ik naar Reykjavik in IJsland, om vanuit daar door te vliegen naar New York, en dan ben ik er nog niet, want dan is mijn vlucht nog via Chicago naar Cincinnati!

Gelukkig laat ik geen lege plek in Doorn achter, want die wordt opgevuld door Douglas uit Brazilië! Mijn ouders durven het ook aan, voor een jaar nemen zij een jongen in huis héél, héél toevallig met precies dezelfde geboortedatum als dat ik heb!

Mijn droom komt uit, een heel jaar in het buitenland naar een Amerikaanse High School, Engels leren, ervaring opdoen en ik hoop heel veel nieuwe mensen leren kennen!


Heel veel liefs,
Marlies

  • 31 Juli 2013 - 09:57

    Sabine:

    Leuk mar! Heel veel plezier!

  • 02 Augustus 2013 - 12:20

    Danielle:

    Wat leuk! Als je dat soort ervaring zoek, is ohio perfect voor jou hoor! Ik kom uit Fort Wayne, Indiana en dat is niet zó ver weg. :) Je mag wel bij mij blijven hoor als je Fort Wayne of Indianapolis wil bezoeken.

  • 06 Augustus 2013 - 19:11

    Martha Meijer:

    een hele goede reis gewenst, en, zoals ze in Indonesië zeggen, een goed verblijf!

    alle goeds,

    Martha

  • 07 Augustus 2013 - 21:32

    Anita:

    En dan is het ineens 7 augustus en ben je op weg, vrijdag komt je gastgezin je halen en dan begint je avontuur in de US echt. Veel plezier en geniet. We hopen mooie verhalen van je te lezen.

    Dikke knuffel
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

High School Year America

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 10826

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

High School Year Amerika

Landen bezocht: