December!! - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu December!! - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu

December!!

Door: Marlies Stoltenkamp

Blijf op de hoogte en volg Marlies

01 Januari 2014 | Verenigde Staten, Waynesville

2013, het jaar dat ik het voor elkaar kreeg om mijn diploma te halen, ik mij inschreef voor mijn volgende opleiding ( International, Business and Management Studies in Amsterdam ) , en het belangrijkste, mijn jaar in Amerika! Hier waar ik nieuwe vrienden kreeg, een nieuw gezin, elke dag keiharde trainde, mijn 18e verjaardag vierde en waar elke dag een nieuw avontuur is! Vanuit 7506.09 km afstand wens ik iedereen een gelukkig nieuwjaar, en ik kan niet wachten om iedereen weer te zien in 2014!! Ook wil ik iedereen bedanken voor de leuke (kerst) kaartjes!!

Ik heb mijn 18e verjaardag hier een paar keer gevierd, eerst de dag zelf waarbij iedereen op school\facebook\twitter\instagram\whatsapp\texts mij feliciteerde en aan het einde van de dag na mijn basketballtraining ik een enorme ijstaart kreeg! In het weekend daarna ben ik met mijn gezin en een paar vriendinnetjes naar een Japans steekhouse geweest, waar ze alles voor je ogen klaarmaken, wat heel gaaf en vooral lekker was! De volgende dag kwamen hier 15 meisjes langs, en hebben we cupcakes versierd, gegeten en films gekeken! Mijn 18e verjaardag was geslaagd!

Ook in december is er heel veel sneeuw gevallen, zoveel sneeuw zelfs dat we tot nu toe al een paar dagen vrij hebben gehad! In de dagen heb ik bijgeslapen, met vriendinnetjes afgesproken en gesleeëd natuurlijk!

Samen met Ingrid en haar gastgezin ben ik naar Cincanitti geweest, naar het Syberische orchestra, wat een hele groot kerstconcert was! Ik ben erachter gekomen dat één van de bandleden uit Nederland komt, maar we hadden geen tijd om het verder uit te zoeken aangezien we meteen door zijn gereden naar een AFS kerstparty! Dit was heel gezellig en iedereen vertelde over de verschillende tradities met kerst en oudennieuw in hun eigen land!

De zaterdag na het concert, ben ik met een paar meisjes van AFS naar The Nutkrackers geweest in Dayton, dit was een hele gave balletvoorstelling wat zeker de moeite waard was! De volgende dag zijn we een kerstboom gaan uitzoeken, en hebben wij er zelf eentje omgehakt!

Met vriendinnetjes samen hebben wij een kerstmisparty gehouden, waarbij we allemaal cadeautjes hadden gekocht en hiermee een spel hebben gespeeld!

Op kerstavond zijn wij uiteten geweest en op kerst zelf kreeg ik heel veel cadeautjes, is Grandpa gekomen, en hebben we lekker gegeten! Voor de rest bestond de dag uit kerstfilms kijken in je pyajama!

Met oud en nieuw zijn wij naar vrienden van Daryl en Cindy geweest en hebben wij eigenlijk niet zoveel gedaan! Rond 12 uur hebben we gekeken naar de grote bal die naar beneden valt op tv, en helaas geen vuuwerk!

Voor de rest was december een maand vol basketbal (zelfs op 31 december) , kerstmis-shoppen,uitjes met vriendinnetjes en school! Ik heb geen dag rust gehad, en zelfs nu in mijn vakantie train ik elke dag, en doen we elke dag wel wat leuks!

Ik mis sinterklaas, zwarte piet, oliebollen, champagne, appelflappen en vuurwerk wel, en natuurlijk was het met de kerstdagen wat moeilijker om zover weg van huis te zijn, maar dat komt volgend jaar weer!

Ze zeggen dat het na december allemaal snel voorbij vliegt, maar voor mij vliegt elke dag snel voorbij, en ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin!

Heel veel liefs,
Marlies


  • 01 Januari 2014 - 22:38

    Martha Meijer:

    Gelukkig Nieuwjaar, Marlies! Geniet van je nieuwe ervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

High School Year America

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 10819

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

High School Year Amerika

Landen bezocht: