November; Basketball & Thanksgiving - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu November; Basketball & Thanksgiving - Reisverslag uit Waynesville, Verenigde Staten van Marlies Stoltenkamp - WaarBenJij.nu

November; Basketball & Thanksgiving

Door: Marlies Stoltenkamp

Blijf op de hoogte en volg Marlies

29 November 2013 | Verenigde Staten, Waynesville

Meer dan 100 dagen geleden liet ik al mijn vrienden, familie en alles achter mij om naar de andere kant van de wereld te vliegen, vanaf dag één heb ik geen moment spijt gehad! Natuurlijk is het niet altijd makkelijk, en mis ik soms alles enorm. Nu pas realiseer ik hoeveel geluk wij hebben met alle vrijheid en mogelijkheden in Nederland, hier kun je niet op te fiets stappen en ergens snel naartoe gaan.

Ik ben deze maand begonnen met basketbal, de eerste paar weken, elke dag 3 uur keiharde training, inclusief gewichtheffen en conditie. De eerste paar trainingen haakten er meisjes af, waren er een paar astma-aanvallen en ook overgeven kwam dagelijks voor. Ik heb tot nu toe geen idee hoe ik het heb volgehouden, maar het is gelukt! Na voetbal, ga ik dit jaar ook basketballen, de traingen zijn nóg harder, en de coaches nog strenger..
Mijn eerste oefenwedstrijden heb ik ze allemaal mee mogen spelen, wat wel doodeng was, en de meeste tijd had ik geen flauw idee wat te doen, want basketbal is niet op en neer rennen, het is veel meer dan dat, verdedigen, motions, helpen, 41,man de man 2, 3, 4, aanvallen allemaal termen waarvan ik nog nooit had gehoord, en dat dan allemaal in het engels, maakt het niet heel makkelijk!

In mijn eerste officiële wedstrijd heb ik niet gespeeld, we hebben toen ook verloren. In mijn tweede wedstrijd heb ik dan eindelijk mogen spelen, en ik deed het blijkbaar goed want ik heb veel complimenten gehad, en in de volgende 2 wedstrijden hebben ze al gezegd dat ik mag spelen!

Aangezien in Ohio het weer van alles kan zijn, heb ik ook mijn eerste tornado meegemaakt, gelukkig heb ik er niet heel veel mee van gekregen omdat we buiten het dorp wonen, maar de tornado heeft Waynesville wel geraakt, er was een weeralarm, en mensen moesten naar hun kelder. Het is wel allemaal goed afgelopen! Ook heeft het al een paar keer flink gesneeuwt, en ook op dit moment is er nog steeds sneeuw.

Voor de rest deze maand is de laatste Highschool footballgame geweest, heb ik mijn soccerbanquet gehad, geshopt, met vriendinnetjes dingen gedaan en nog veel meer! Zoals met school zijn we met mijn artklas, van 10 leerlingen naar Dayton geweest, om naar het Art Instituut te gaan kijken wat allemaal heel leerzaam was, het was in downtown Dayton, waar elke avond schietpartijen plaatsvinden, en het niet veilig is om over straat te lopen, dat was wel een hele ervaring om mee te maken!

Op dit moment zijn we onderweg naar familie om thanksgiving te vieren, wat betekent heel veel eten en nog meer eten! De dag daarna is het ‘Black Friday’ waar je vanaf ’s avonds tot midden in de nacht kan winkelen, met heel veel korting! Het eten was een heel groot succes, en heel erg lekker allemaal! Het shoppen viel een beetje tegen, maar het was overal heel erg druk! Ik heb toch nog laarzen, een krultang en een heel leuk jurkje, goedkoop weten te scoren!

Verder is het 4 december mijn 18e verjaardag, waar ik toch wel van baal dat ik niet in Nederland ben, en natuurlijk mis ik sinterklaas heel erg! Ik probeer het hier toch uitleggen wat het betekent, maar het idee van een man met een baard, wie met een boot naar Nederland komt, en zwarte mannen in kleurrijke pakjes die hem helpt komt geloof ik niet helemaal over.. Ook wens ik mijn mama een hele fijne verjaardag, en vind ik het heel erg stom dat ik er niet bij ben!

Ik kijk heel erg naar de springbreak uit, omdat ze hier net een vakantie naar Florida hebben geboekt!!!

Heel veel liefs,
Marlies

  • 29 November 2013 - 17:03

    Veronike:

    Beste Marlies,
    Hoe gaat het met jou?
    Hier zitten we nog niet in de kou
    Wel veel wind en regen
    Daar konden we wel tegen
    Tijdens koffie, taart en thee
    Deed jij vandaag helaas niet mee
    Sint is bijna jarig , dat is waar
    En de mensen om je heen vinden dat raar
    Geniet straks extra van de amerikaanse kerst
    En kleed je op je paasbest
    Groetjes vanuit de melige surprise stress tijd
    Terwijl jij tussen sport en school heenrijdt
    Geniet met volle teugen daar
    Voor je t weet is t volgend jaar

  • 30 November 2013 - 01:00

    Britt:

    Lieve lieve Marly, wat een heerlijk verhaatje weer! Vind het super leuk om te horen dat je het zo leuk hebt daar en blijf genieten van elk moment, elke dag. En natuurtalentje basketball, lovely!! Keep the good work going. Hele dikke kus en knuffel!

  • 30 November 2013 - 15:02

    Barbara:

    Hey Marlies,
    Wat beschrijf je dat allemaal leuk! Wat maak je veel mee zeg. Ik vind het elke keer ook heel leuk om de foto's op fb te zien. Je familie ziet er uit als een leuk en ondernemend gezin. Basketbal, jeetje wat pittig! En knap dat je het volhoudt! Aan de andere kant, dat past ook wel bij jou, dat doorzetten. Ik vind het nog steeds fantastisch dat je dit avontuur bent aangegaan en nog mooier dat je ook van deze ervaring weer een feestje weet te maken. Springbreak in Florida, wat naar!!!
    Ik kan me voorstellen dat je je familie hier in NL heel erg mist deze dagen. Je moeder jarig gisteren, jij woensdag... In gedachten is 10.000 km helemaal niet ver, liefde voel je, waar je ook bent. Ik weet zeker dat je volgend jaar best eens wenst dat je weer in de USA zit :-)
    Ik wens je alvast een hele fijne verjaardag, ze zullen je vast erg verwennen daar, geniet ervan! Dikke kus kanjer!

  • 05 December 2013 - 10:47

    Gert De Rooij:

    Hallo Marlies,
    Allereerst alhoewel een dag te laat .
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ria en ik lezen je amusante berichten en vinden het fijn ,dat je het goed naar je zin hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

High School Year America

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 10816

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 08 Mei 2014

High School Year Amerika

Landen bezocht: